Статьи

Концепція формування та просування бренду роботодавця: досвід НБУ

Стійкий, позитивний і привабливий HR-бренд компанії – обов’язкова передумова залучення і утримання талановитих співробітників. А це – необхідне підґрунтя для досягнення бізнес-завдань та успіху на ринку.

На черговому вебінарі проекту «Рекруторія» Оксана Загляда, старша менеджерка з персоналу, та Ольга Прохоренко, директорка Департаменту персоналу Національного банку України і HR персона 2019 року за версією hh.ua | grc, розповіли який практичний досвід несе проведення дослідження ціннісних очікувань та розробки ціннісної пропозиції роботодавця. А ще – як розробити бренд роботодавця без додаткового кошторису на це.

Концепція формування та просування бренду роботодавця: досвід НБУ
Спікери вебінару Ольга Прохоренко та Оксана Загляда

КОНЦЕПЦІЯ БРЕНДА РОБОТОДАВЦЯ ЗА БІЗНЕС-МОДЕЛЛЮ КАНВАС

Бізнес-модель Канвас – це інструмент, який дозволяє буквально на одному аркуші паперу зробити опис проекту, проаналізувати його і знайти сильні та слабкі сторони. Проект за цією моделлю складатиметься з таких блоків:

  • Сегменти споживачів
  • Яку допомогу, цінність, послугу Ви пропонуєте цим особам?
  • Яким способом доносити інформацію про ваші послуги, продукти, пропозиції?
  • Формування стосунків з аудиторією. Яким чином ви вибудовуєте стосунки з вашими клієнтами?
  • Потоки доходів
  • Ключові ресурси, які нам потрібні для здійснення діяльності
  • Ключова діяльність
  • Ключові партнери
  • Структура витрат
Концепція формування та просування бренду роботодавця: досвід НБУ

СЕГМЕНТАЦІЯ ЦІЛЬОВИХ АУДИТОРІЙ

Одним з перших етапів формування та просування бренда роботодавця є визначення цільових аудиторій. Наприклад, для НБУ це є студенти та випускники ВНЗ, молоді фахівці, експерти ринку, працівники НБУ. Портрет цільових аудиторій включає дані про вік, рівень освіти, спеціалізацію, стаж, професійний досвід та навички, знання специфічних програм, володіння іноземними мовами, принципи, якими керуються в роботі та у взаємодії з іншими тощо.

МЕТОДИ, ЕТАПИ ТА ЦІЛІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЦІННІСНИХ ОЧІКУВАНЬ ЦІЛЬОВОЇ АУДИТОРІЇ

Дослідження цільових аудиторій в НБУ відбувалось за такими методами, як опитування, сфокусоване групове інтерв'ю (фокус-група), глибинне інтерв’ю.

Цілі дослідження:

  • Фактори, що впливають на вибір роботодавця
  • Мотивація та потреби цільової аудиторії
  • Фактори утримання на роботі
  • Ризики звільнення з роботи
  • Канали комунікації з цільовими аудиторіями
  • Ступень привабливості галузі
  • Перевірка гіпотез учасників сесій

Так, наприклад, при вивчені представників аудиторії «Студенти» було виявлено, що вони:

  • Очікують відчуття комфортного та безпечного середовища (мається на увазі порядність роботодавця, атмосфера в колективі, умови праці), підтримки колег та керівника та доступ до сучасних технології
  • На старті кар’єри відчувають себе ще недосвідченими та непевними у вірності своїх вчинків та прийнятих рішень, потребують наставника, до якого можуть з легкістю звернутись за допомогою та підтримкою
  • Потребують мати власні кошти для придбання сучасних речей та незалежності від батьківського забезпечення
  • Потребують знайти себе у суспільстві, тому орієнтовані на побудову стосунків з колективом на та поза роботою, хочуть довіряти команді, та допомагати один одному
  • Відчувають потребу в пізнанні, відчувають задоволення, коли дізнаються щось нове, отримують новий досвід, бажають ризикувати, пробувати нове, знайомитись зі світом, експериментувати, задовільняти інтелектуальну цікавість
  • Цікавляться проектною діяльності, в якій можна побачити швидкий результат та отримати винагороду; Цікавляться компаніями, які надають можливості для розвитку, робочих мандрівок

ЕТАПИ РОЗРОБКИ ЦІННІСНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ДЛЯ ЦІЛЬОВИХ АУДИТОРІЇ

Дослідження цільових аудиторій НБУ показало, що ключовими цінностями групи «Студенти» є «динамічність», «професійність», «справедливість», «команда, партнерство», «турбота», «work-life balance». Ці дані дозволили розробити робочу версію EVP.

Концепція формування та просування бренду роботодавця: досвід НБУ

ВИЗНАЧЕННЯ КАНАЛІВ ТА ФОРМ КОМУНІКАЦІЇ З ЦІЛЬОВИМИ АУДИТОРІЯМИ

Наступним етапом у формуванні та просуванні бренда роботодавця має бути формування каналів комунікацій, кастомізованих під цільові групи. Наприклад, для студентів такими каналами є Facebook, Instagram, зовнішні та внутрішні заходи. У Facebook, в свою чергу, є підканали: групи за інтересами (спортивні, волонтерські, соціальні та інше), додаткова офіційна сторінка Національного банку, освітні групи. Кожен з цих підканалів має містити спеціалізований контент, наприклад, інформацію про вакансії, історії працівників/стажерів, запрошення на події та конкурси) тощо.

Концепція формування та просування бренду роботодавця: досвід НБУ

У вересні ми зустрінемося в проекті Рекруторія ще два рази:

19 вересня разом з Анною Жуковською, Head of Global Recruitment Ciklum, будемо говорити про формування функції підбору в компанії, технології пошуку і відбору, основні ключові показники ефективності рекрутменту.

26 вересня Вячеслав Сотник, директор з маркетингу та PR, hh.ua | grc, поділиться Digital-рішеннями для пошуку талантів за межами job-порталів, розповість як зменшити ручну працю рекрутера та автоматизувати рекрутинг.

Додаткові матеріали від спікерів Рекруторії шукайте в Телеграм каналі 👉 @recrutoria

Вакансии дня

Комментарии